Limanowskie klimaty

• Dystans: 29.5 km
  • Suma podejść: 596 m
  • Suma zejść: 596 m

Pokonanie zaproponowanej trasy dostarczy wielu wrażeń (widokowych oraz poznawczych) i udowadnia, że w tak pofałdowanym terenie, jakim charakteryzują się okolice Limanowej można odbyć - poza jednym b. trudnym podjazdem - niezbyt męczącą wycieczkę. Rozpoczynamy przy Bazylice Matki Boskiej Bolesnej stojącej przy rynku w Limanowej. Jedziemy ul. Matki Boskiej Bolesnej na wschód (przeciwległy do kościoła róg rynku) i po 1400 m dojeżdżamy do Kaplicy Łaskposiadającej b. ciekawą historię. Trzymając się głównej drogi (mijając liczne rozjazdy i skrzyżowania) przejeżdżamy przez Mordarkę, Pisarzową i Męcinę. W dwóch ostatnich miejscowościach warto obejrzeć zabytkowe kościoły na Szlaku Architektury Drewnianej. W Męcinie opuszczamy dolinę Smolnika. 600 ma za kościołem, tuż za remizą skręcamy w prawo na most i rozpoczynamy blisko 3-kilometrowy, b. męczący podjazd, który kończy się na drodze krajowej nr 28. Skręcamy w prawo, a po chwili (przy szkole) w lewo, i dla odmiany jedziemy b. przyjemnym i widokowym odcinkiem drogi w kierunku Przyszowej. Na rozwidleniu z krzyżem (przed zielonym domem) kierujemy się w prawo, a następnie po dojeździe do głównej drogi ponownie w prawo, w stronę górującego nad Przyszową kościoła. Za mostem na głównym skrzyżowaniu udajemy się w prawo i jedziemy w kierunku Limanowej. Po dojechaniu do zielonego, a następnie niebieskiego szlaku kierujemy się za szlakami w prawo, i łagodnie opadamy wzdłuż widokowego grzbietu, mijając po drodze cmentarz nr 386 z I wojny światowej. Trzymając się cały czas niebieskiego szlaku, wjeżdżamy do Limanowej i kończymy wycieczkę na rynku.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa25

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Bazylika Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej

Bazylika kolegiacka Matki Boskiej Bolesnej w Limanowej − świątynia rzymskokatolicka, będąca...

Kościół pw. Świętego Jana Ewangelisty w Pisarzowej

Kościół św. Jan Ewangelisty w Pisarzowej – zabytkowa drewniana świątynia rzymskokatolicka w...

Kościół pw. Świętego Antoniego Opata w Męcinie

Kościół św. Antoniego w Męcinie – zabytkowa drewniana świątynia rzymskokatolicka, wzniesiona w...