Papieskimi drogami do Doliny Karpia

• Dystans: 44.0 km
  • Suma podejść: 346 m
  • Suma zejść: 346 m

Wycieczkę rozpoczynamy „tu, gdzie wszystko się zaczęło” dla Jana Pawła II, czyli w Wadowicach. Pojedziemy stąd do Zatora, znanego z zespołu stawów rybnych o średniowiecznym rodowodzie. Ruszamy z dworca kolejowego w Wadowicach obwodnicą miasta, po 400 m skręcamy w prawo i zaraz potem w lewo ul. Podstawie. Niebieskim szlakiem rowerowym kluczymy między stawami, aż przejedziemy most na Skawie. Wygodna droga wzdłuż rzeki oznakowana licznymi szlakami doprowadzi nas do Woźnik, gdzie możemy zwiedzić drewniany kościół. Zaraz za kościołem skręcamy w lewo, a następnie po 200 m w prawo. Na kolejnym rozjeździe główną drogą udajemy się w lewo. Skrzyżowanie w Bachowicach przejeżdżamy na wprost trzymając się niebieskiego szlaku rowerowego. Początkowo drogą gruntową a dalej już asfaltem kierujemy się na północ. Za lasem między zabudowaniami skręcamy w boczną dróżkę w lewo do Laskowej, gdzie w centrum udajemy się w prawo. Trzymając się zielonego szlaku pieszego, do Gilowic jedziemy asfaltem, a dalej ścieżką gruntową. Drogą 44 przekraczamy most na Skawie, i udając się w lewo przez park dojeżdżamy do rynku w Zatorze. Obok stoją zabytkowy kościół i zamek. Z rynku wyjeżdżamy drogą na Wadowice. Po 200 metrach skręcamy w prawo w ul. Jana Pawła II, objeżdżamy Stawy Bugaj i przez Łowiczki (czerwony szlak rowerowy) jedziemy do Graboszyc, pokonując krótki odcinek drogą nr 28. W Graboszycach odbijamy w prawo, następnie zgodnie z drogowskazem kierujemy się do drewnianego kościoła. Dalej podjeżdżamy zielonym szlakiem rowerowym na widokowy grzbiet, mijając liczne przysiółki. Na rozjeździe z drogą do Tomic (ul. Floriańska) opuszczamy zielony szlak jadąc na wprost. Na kolejnym rozwidleniu udajemy się w lewo skos i łagodnym zboczem zjeżdżamy do Wadowic. Na rondzie przekraczamy obwodnicę i ulicami Batorego, następnie Mickiewicza dojeżdżamy do centrum miasta, gdzie warto zwiedzić bazylikę i inne obiekty na Małopolskim Szlaku Papieskim.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa13

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Zamek w Zatorze

Zamek w Zatorze – właściwie pałac, pierwotnie zamek książęcy o cechach obronnych z XV w., siedziba...

Kościół pw. Świętych Wojciecha i Jerzego w Zatorze

Parafia Świętych Wojciecha i Jerzego w Zatorze – parafia rzymskokatolicka należąca do dekanatu...

Kościół pw. Świętego Andrzeja Apostoła w Graboszycach

Kościół pod wezwaniem św. Andrzeja w Graboszycach – zabytkowy, drewniany kościół parafialny parafii...

Kościół pw. Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny w Wadowicach

Bazylika Mniejsza Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny – kościół parafialny parafii Ofiarowania NMP...

Kościół św. Piotra Apostoła w Wadowicach

Kościół św. Piotra Apostoła w Wadowicach - kościół parafialny parafii św. Piotra Apostoła w...

Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Woźnikach

Parafia Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Woźnikach – parafia rzymskokatolicka archidiecezji...