Przez Dunajec rowerem i promem

• Dystans: 34.4 km
  • Suma podejść: 643 m
  • Suma zejść: 657 m

Zapraszamy nad malowniczy Dunajec i Jezioro Czchowskie, by odwiedzić ruiny średniowiecznych zamków oraz kilka zabytkowych kościołów. Wycieczkę rozpoczynamy na rynku w Czchowie. Ulicą Szkolną koło kościoła zjeżdżamy do drogi krajowej 75, którą przecinamy na wprost, i jedziemy do promu na Dunajcu (bezpłatny, codziennie w godz. 5-22). Za promem skręcamy w prawo, a po minięciu kościoła ponownie kierujemy się w prawo. Przed zaporą na Dunajcu, trzymając się niebieskiego szlaku rowerowego, odbijamy w lewo drogą szutrową. Stromym podjazdem wyjeżdżamy na grzbiet Czubicy (453 m n.p.m.), i łukiem zawijamy na wschód. Dołącza tutaj żółty szlak rowerowy. Falującą szutrówką wzdłuż szlaków dojeżdżamy do skrzyżowania, gdzie szlaki rozwidlają się. Za żółtym szlakiem udajemy się w prawo, i stromym zjazdem opadamy do Roztoki-Brzeziny. Tu ponownie jedziemy w prawo i wzdłuż doliny Dunajca docieramy do sanktuarium w Tropiu. Po 500 m wjeżdżamy na prom (kurs co 15 minut, przerwa w godz. 12-13). Przeprawiamy się przez Jezioro Czchowskie i po drugiej stronie skręcamy w lewo, a po 900 m naprzeciwko zamku „Tropsztyn” kierujemy się w prawo pod górę Karpackim Szlakiem Rowerowym (czerwony), którym dojeżdżamy do Iwkowej. Za zabytkowym kościołem na rozwidleniu dróg, za czarnym szlakiem rowerowym kierujemy się w prawo. Łagodnym podjazdem wydostajemy się na przełączkę, z której licznymi serpentynami opadamy do Tymowej. Skręcamy w prawo na drogę 966, i mijamy drewniany kościół. Po 600 m kierujemy się w prawo i naprzemiennymi zjazdami i podjazdami wracamy Czchowa. Na końcu drogi skręcamy w prawo i po 200 m docieramy do rynku. Na zakończenie warto jeszcze podjechać pod ruiny XIV-wiecznej baszty.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa29

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Baszta Zamku w Czchowie

Zamek w Czchowie – ruiny zamku królewskiego z XIII-XIV wieku. Ruiny położone są w Czchowie na...

Jezioro Czchowskie

Jezioro Czchowskie (Czchowski Zbiornik Wodny) – zbiornik retencyjny w województwie małopolskim,...

Zamek Tropsztyn

Zamek Tropsztyn – rekonstrukcja zamku obronnego wzniesiona na stromym półwyspie oblanym z trzech...