W krainie wielu kultur

• Dystans: 35.6 km
  • Suma podejść: 548 m
  • Suma zejść: 548 m

Wycieczka zaczynająca się w Tarnowie jest atrakcyjną trasą, ze względu na urozmaicony teren i nagromadzenie ciekawostek turystycznych. Z dworca PKP ruszamy ul. Narutowicza, mijamy drewniany kościół, a za torami kolejny drewniany kościół pw. św. Trójcy. Wracamy na ul. Ziaji, by nieco dalej za szlakami turystycznymi skręcić w prawo w al. Tarnowskich. Przejeżdżamy nad obwodnicą Tarnowa i obok kąpieliska wyjeżdżamy na Górę św. Marcina. Z prawej strony mamy ruiny Zamku Tarnowskich, jadąc w lewo, nieco dalej - drewniany kościół z XV w. Kontynuujemy jazdę widokowym grzbietem wzdłuż zabudowań Zawady, po czym na łuku zjeżdżamy za żółtym szlakiem turystycznym w prawo. Na kolejnym rozwidleniu opuszczamy szlak, udając się ponownie w prawo. Płaskim, odkrytym grzbietem dojeżdżamy do drogi 977, i skręcamy w lewo. Na ostrym łuku, obok leśnego parkingu jedziemy w prawo, i grzbietową drogą jedziemy żółtym szlakiem na Słoną Górę, by wstąpić na trzy cmentarze z I wojny światowej. Żółtym szlakiem zjeżdżamy (w końcówce stromo) do Pleśnej. Przejeżdżamy tory, na skrzyżowaniu jedziemy w prawo, a po chwili, przed cmentarzem skręcamy w lewo. Obok neogotyckiego kościoła wspinamy się mozolnie do Żabna. Już na grzebiecie skręcamy w prawo i serpentynami zjeżdżamy do przysiółka Tracze, gdzie na skrzyżowaniu kierujemy się w lewo, a po chwili na rozwidleniu w prawo. Jedziemy prosto przez Błonie do Zgłobic, gdzie przy zespole dworsko-parkowym z hotelem skręcamy w prawo. Nieco dalej spotykamy zielony szlak, którym dojeżdżamy do obwodnicy Tarnowa. Wnosimy rower na most i po drugiej stronie obwodnicy ścieżką rowerową wzdłuż ul. Krakowskiej jedziemy do centrum miasta.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa28

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Góra Świętego Marcina

Góra Świętego Marcina (384 m n.p.m.) – wzgórze położone na południowy wschód od centrum Tarnowa,...

Pałac Sanguszków

Pałac Sanguszków – otoczona parkiem dawna rezydencja magnacka Sanguszków, ostatnich właścicieli...

Bazylika katedralna Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Tarnowie

Bazylika katedralna Narodzenia NMP w Tarnowie – kościół gotycki, przebudowywany w późniejszych...