Od źródła św Stanisława do groty z Lourdes

• Dystans: 32.1 km
  • Suma podejść: 542 m
  • Suma zejść: 542 m

Pierwsza połowa trasy płaska i bardzo łatwa, w drugiej części męczące podjazdy i wymagający technicznie zjazd. Trud ten wynagrodzą nam piękne widoki i ciekawe zabytki. Z brzeskiego rynku, wyjeżdżamy ul. Sobieskiego, przechodzącą w ul. Czarnowiejską. Po 900 m, obok cmentarza żydowskiego, skręcamy w prawo skos, na rondzie przecinamy ul. Solskiego i jedziemy prosto na wschód ul. Szczepanowską. Mijamy stadninę koni, tory kolejowe, autostradę A4 i dojeżdżamy do Szczepanowa. Oglądamy zabytkową zabudowę rynku, klasycystyczny kościół, kaplicę, źródło św. Stanisława oraz Sanktuarium św. Stanisława. Wieś opuszczamy drogą na Dębno. Przejeżdżamy ponownie nad autostradą, w Sterkowcu przecinamy tory, w Maszkienicach przy kapliczce skręcamy w lewo i mijamy kościół. W Dębnie przekraczamy drogę krajową nr 94 i udajemy się na południe. Mijamy zamek, a nieco dalej późnogotycki kościół, za którym skręcamy w lewo na niebieski szlak turystyczny i wspinamy się na widokowy grzbiet. Gruntową ścieżką, a od kapliczki asfaltową, podjeżdżamy pod Kamionkę. Na rozjeździe opuszczamy szlak, skręcając w prawo. Główną drogą jedziemy ponownie w prawo, a na jej łuku na wprost, za żółtym szlakiem rowerowym i stromym zjazdem zbliżamy się do Porąbki Uszewskiej. W centrum wsi - sanktuarium i grota NMP z Lourdes. Na skrzyżowaniu kierujemy się w lewo, a następnie w prawo, by długim podjazdem dotrzeć na grzbiet Bocheńca. Na szczycie skręcamy w lewo, w ul. św. Anny, mijamy kaplicę i wyraźne ślady grodziska z IX–X w. Dalej aż do Brzeska jedziemy wzdłuż czerwonego szlaku. Najpierw czeka nas stromy zjazd polną ścieżką (lepiej sprowadzić rower!), a następnie podjazd drogą asfaltową. Skręcamy najpierw w prawo, potem w lewo i docieramy do Okocimia Górnego. Mijamy budynek starej szkoły z 1895 r., neogotycki kościół z 1891 r. i zjeżdżamy do Okocimia. Po lewej stronie mamy kompleks pałacowo-parkowy Goetz-Okocimskich, a nieco dalej z prawej - browar „Okocim”. Wjeżdżamy na drogę krajową 75, objeżdżamy rondo na wprost i wracamy do rynku.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa27

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Świętego Michała Archanioła w Dębnie

Kościół św. Michała Archanioła – gotycki, drewniany kościół parafialny w Dębnie Podhalańskim w...

Zamek w Dębnie/oddz. Muzuem Okręgowego w Tarnowie

Zaledwie 5 km na południe od VeloNatura stoi piękny, późnogotycki zamek. Choć od...

Kościół pw. Świętego Stanisława Biskupa i Męczennika w Szczepanowie

Bazylika św. Marii Magdaleny i św. Stanisława – sanktuarium znajdujące się w Szczepanowie, k....