W dolinie Raby

• Dystans: 34.3 km
  • Suma podejść: 432 m
  • Suma zejść: 433 m

Trasa w większości płaska, z dwoma nieco trudniejszymi podjazdami. Idealna na wycieczkę rodzinną. Z centrum Gdowa ruszamy główną drogą w kierunku Bochni. Za szkołą skręcamy w lewo, w ul. Cegielnianą. Spotykamy tu czarny szlak rowerowy, którym pojedziemy aż do Niegowici. Przecinamy obwodnicę, mijamy cmentarz z kopcem powstańców listopadowych, a za stawami rybnymi opuszczamy drogę asfaltową, skręcając w prawo między zagrody. Jadąc polną drogą, najpierw na wsch. potem na płn., dojeżdżamy do Liplasa. Tutaj skręcamy w prawo, a na kolejnym skrzyżowaniu w lewo, w kierunku Niegowici. Mijamy dwór i po chwili dojeżdżamy do kościoła, w którym Jan Paweł II rozpoczynał kapłańską posługę, co upamiętnia pomnik. Skręcamy w prawo, następnie za szkołą w lewo. Kilometr dalej, na zakręcie, opuszczamy szosę jadąc na wprost. Po 300 m zamieniamy szlak na czerwony i na rozwidleniu wybieramy drogę odchodzącą w prawo. Za linią energetyczną ponownie skręcamy w prawo, a po chwili na szosie w lewo. Przecinamy drogę 967 i jedziemy przez Pierzchów. Na końcu wsi stoi pomnik i kopiec H. Dąbrowskiego. Skręcamy w prawo i ścieżkami wzdłuż Raby docieramy do szosy, na której opuszczamy czerwony szlak. Przejeżdżamy Rabę i za mostem kontynuujemy wycieczkę niebieskim szlakiem rowerowym (skręcając za mostem w prawo możemy skrócić trasę). Mijamy dwór w Chrostowej, skręcamy w prawo i alejką asfaltową „wspinamy się” do przysiółka Wierzchownia, skąd mamy piękny widok na Beskid Wyspowy. Trzymając się niebieskiego szlaku jedziemy najpierw grzbietem wzdłuż lasu, następnie „szutrówką” przez las w dół. Na łuku drogi asfaltowej wybieramy lewą odnogę i zjeżdżamy do Podolan. Stąd żółtym szlakiem, pokonując długi podjazd do Stryszowa, wyjeżdżamy na punkt widokowy z piękną panoramą na dolinę Raby i okazałym krzyżem. Zielonym szlakiem rowerowym wracamy do Gdowa.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa20

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Matki Bożej Gdowskiej w Gdowie

Parafia Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Gdowie – parafia rzymskokatolicka należąca do...

Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Niegowici

Parafia Wniebowzięcia NMP w Niegowici - parafia archidiecezji krakowskiej Kościoła katolickiego...