Wśród kamieniołomów i kopalń

• Dystans: 36.8 km
  • Suma podejść: 610 m
  • Suma zejść: 605 m

To niezwykle atrakcyjna, ale niestety dość trudna wycieczka. Znajdziemy wiele zabytków, widokowych miejsc i ciekawostek przyrodniczych. Musimy jednak pokonać trudne podjazdy. Wycieczkę rozpoczynamy spod budynku stacji kolejowej w Krzeszowicach. Jedziemy w lewo, przejeżdżamy przez tory i ponownie skręcamy w lewo na niebieski szlak rowerowy. Jedziemy wzdłuż szlaku ok. 8 km aż do Dębnika. Po drodze pokonujemy trudny podjazd we wsi Siedlec. Z Dębnika do Paczółtowic, gdzie obejrzymy drewniany kościół, zjeżdżamy wśród pól widokową drogą. Dalsza trasa prowadzi w lewo czerwonym szlakiem rowerowym. W Dolinie Eliaszówki (rezerwat przyrody) przejeżdżamy obok ruin „Diabelskiego Mostu”, a drogą w prawo wjeżdżamy pod warty zwiedzenia klasztor OO Karmelitów w Czernej. Zjeżdżamy dalej doliną i za ostrym łukiem drogi skręcamy na główną drogę w prawo wzdłuż Czernej. Za remizą skręcamy w lewo i podjeżdżamy do Nowej Góry. Przejeżdżamy obok kościoła następnie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo (drogowskaz na Krzeszowice) i zjeżdżamy wzdłuż Miękini. Na rozległym placu, z barem i parkingiem skręcamy w prawo na zielony szlak rowerowy. Jedziemy przez tereny dawnego kamieniołomu, następnie widokowym grzbietem w kierunku Woli Filipowskiej. Przecinamy drogę Kraków - Trzebinia i za przejazdem kolejowym skręcamy w prawo, a po chwili na rozjeździe w lewo. Po 1,5 km skręcamy w prawo, mijamy parking z wysoką wieżą i skręcamy w pierwszą drogę w lewo. Podjeżdżamy zgodnie ze znakami czarnego szlaku byłych kopalń na główny grzbiet Garbu Tenczyńskiego. Żółty szlak doprowadza nas pod malownicze ruiny zamku „Tenczyn”. Opuszczamy wzgórze (zjeżdżamy lub sprowadzamy rower) stromą ścieżką (żółty szlak) w kierunku parkingu. Na dole skręcamy w lewo na drogę asfaltową i czerwony szlak rowerowy. Jadąc wzdłuż szlaku przejeżdżamy przez Tenczynek (kościół i drewniana dzwonnica) i wracamy do Krzeszowic. Z wielu zabytków tego miasta wartymi polecenia są XIX-wieczny kościół pałac Potockich.

źródło: https://narowery.visitmalopolska.pl/trasa6

dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wyznacz trasę Pobierz GPX

Miejsca na trasie

Kościół pw. Świętej Katarzyny w Tenczynku

Kościół św. Katarzyny w Tenczynku – murowany kościół miejscowej parafii rzymskokatolickiej...

Zamek Tenczyn

Zamek Tenczyn – ruiny zamku leżącego na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, włączony w XIV wieku do...

Rezerwat Dolina Eliaszówki

Rezerwat przyrody Dolina Eliaszówki – krajobrazowy rezerwat przyrody w Dolinie Eliaszówki na...

Kościół pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Paczółtowicach

Kościół parafialny pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny w Paczółtowicach – drewniany kościół w...

Pałac Potockich w Krzeszowicach

Pałac Potockich w Krzeszowicach – XIX-wieczna rezydencja Potockich herbu Pilawa położona w...

Kościół p.w Świętego Marcina z Tours

Kościół św. Marcina z Tours – neogotycki kościół położony w zachodniej części centrum Krzeszowic...